
12 Чер НАРАДА-СЕМІНАР ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
12 червня 2019 року у відділі освіти Чугуївської районної державної адміністрації проведено нараду-семінар для керівників закладів дошкільної освіти, заступників директорів з навчально-виховної роботи навчально-виховних комплексів за темою: «Аналіз роботи закладів дошкільної освіти у 2018/2019 навчальному році, завдання на літній оздоровчий період та 2019/2020 навчальний рік».
На нараді були розглянуті такі питання:
- Санітарно-гігієнічні вимоги щодо функціонування закладів дошкільної освіти у літній оздоровчий період
- Створення умов для забезпечення якісної доступної дошкільної освіти в Харківській області
- Про результати впровадження освітньої програми «Впевнений старт»
- Пріоритетні напрями організації освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році
- Аналіз методичної роботи з педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти у 2018/2019 навчальному році та завдання з підготовки до 2019/2020 навчального року
- Електронна система реєстрації до закладів дошкільної освіти Харківської області
- Про облік дітей дошкільного віку
- Про надання звітної інформації
Під час наради-семінару найбільше запитань виникло при розгляданні питання щодо санітарно-гігієнічних вимог функціонування закладів дошкільної освіти у літній оздоровчий період. Керівники закладів дошкільної освіти ділилися досвідом організації діяльності закладу під час оздоровчої кампанії, звертали увагу на необхідність виконання Санітарного регламенту.
Аналіз стану роботи закладів дошкільної освіти району у 2018/2019 навчальному році засвідчив, що показники охоплення дітей дошкільною освітою нижчі, ніж обласні, тому в наступному навчальному році необхідно організувати роботу з охоплення дітей дошкільною освітою таким чином, щоб поліпшити ці показники.
У Чугуївському районі у двох закладах освітній процес організовано за програмою «Впевнений старт» (Есхарівський і Кочетоцький ДНЗ). Було з’ясовано, що результати впровадження освітньої програми «Впевнений старт» вимагають від педагогічних працівників району вирішення таких завдань:
- Залучення тренерів-експертів до проведення районних методичних заходів з метою підготовки до роботи за програмою у 2019/2020 н.р.
- Удосконалення компетентності педагогів з питань упровадження педагогіки партнерства, компетентнісного, діяльнісного, особистісно орієнтованого підходів
- Аналізувати результативність засвоєння дітьми змісту програми «Впевнений старт», рівень сформованості життєвої компетентності старших дошкільників
- Забезпечити взаємодію із закладами загальної середньої освіти з питань відстеження процесу адаптації першокласників до умов школи.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників 2019/2020 н.р. мають певні особливості освітнього процесу і спрямовані на «оновлення – доповнення (поглиблення, розвиток) – створення умов для опанування нового – допомога в налаштуванні на саморозвиток».
Освітній процес буде відбуватися за оновленими освітніми програмами.
Пріоритетні напрями змісту освітніх програм:
- роз’яснення необхідності й своєчасності інноваційних перетворень у системі освіти України, у дошкільній освіті (традиційні форми й методи навчання (у нашому випадку – інтерактивне навчальне заняття, активні форми навчальної взаємодії) + тренінгові форми й методи);
- висвітлення провідних ідей Нової української школи (педагогіка партнерства, інклюзивна освіта, ключові компетентності, компоненти, що забезпечують успішність освітньої реформи) традиційні форми й методи навчання (у нашому випадку – інтерактивне навчальне заняття, активні форми навчальної взаємодії) + тренінгові форми й методи;
- акценти на особистісний розвиток педагогів (мисленнєвий, культурний та ін.);
- посилання психологічної складової;
- ознайомлення з новими методиками, технологіями;
- сприяння підвищенню готовності до реалізації педагогіки партнерства);
- створювати умови для «творчої перспективи розвитку», для забезпечення неперервності освіти
- Форми навчальної діяльності: залучення до навчально-дослідницької або навчально-пошукової діяльності.
Умови для саморозвитку:
- участь у підготовці серії видань з актуальних питань дошкільної освіти;
- участь (онлайн) у роботі Відкритого постійно діючого онлайн-семінару «Психолого-педагогічний супровід розвитку особистості дитини 2-х – 10-ти років в умовах реформування дошкільної та початкової освіти».
Окреслено пріоритетні завдання з підготовки до 2019/2020 навчального року, завдання закладів дошкільної освіти щодо забезпечення якості освітнього процесу; надано рекомендації щодо векторів організації освітньої діяльності ЗДО у 2019/2020 н.р., а саме:
- Ігрова діяльність як провідний вид діяльності дошкільників
- Дошкільнятам − освіту для сталого розвитку
- Безпека життєдіяльності дітей у закладах дошкільної освіти
- Забезпечення якості освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами.
Учасники семінару ознайомились із обов’язками модератора закладу дошкільної освіти щодо роботи з електронною системою реєстрації до закладів дошкільної освіти Харківської області.
No Comments