ІНТЕРНЕТ – МАРАФОН

Методичні рекомендації вчителям предмета «Основи здоров’я» щодо організації дистанційного навчання учнів 5–9 класів в умовах карантину

Навчання здоров’ю, на перший погляд, – простий процес, адже зараз є так багато інформації про здоров’я, про засоби його зміцнення. Здоровий спосіб життя – це не тільки знання, це сформованість психологічної установки на збереження, зміцнення та примноження власного здоров’я та здоров’я оточуючих, активна діяльність індивіда в цьому напрямку..

В умовах карантину необхідно перш за все зберегти та зміцнити здоров’я дітей. Учителі основ здоров’я мають долучитись до цього процесу та допомогти батькам подбати про усі складові здоров’я. Зокрема, організувати дистанційне навчання з предмета «Основи здоров’я».

Дистанційне навчання – це форма організації процесу навчання, в основу якого покладено використання сучасних інформаційних та телекомунікаційних технологій, що дозволяють навчатись на відстані без безпосереднього, особистого контакту між педагогом і учнем.

Інструменти спілкування у дистанційному навчанні

Електронна пошта – використовується для організації спілкування учителя й учня, а також учнів між собою.

Форум – форма активного спілкування учителя й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (учитель основ здоров’я) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією.

Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат.

Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції необхідна її чітка підготовка: своєчасна інформація на сайті або розсилка за списком.  

Блог –це форма спілкування, яка нагадує форум, але право на публікацію належить одній особі чи групі людей.

Мережа ‒ це чимало плюсів і безліч небезпек. На жаль, самостійно діти не вміють дозовано і правильно використовувати інтернет-ресурси для розвитку і навчання, а більше споживають розважальний контент, грають в ігри, спілкуються в соціальних мережах. Особливо гостро ця проблема стала під час дистанційного навчання, адже щоб забезпечити безперервність освітнього процесу в на період карантину взаємодія педагогів і учнів здійснюється переважно за рахунок різноманітних інтернет-ресурсів.

Пропонуємо розіслати пам’ятку «Правила безпеки в Інтернеті» усім учням, які знаходяться на дистанційному навчанні.

Пропонуємо в умовах карантину організувати створення портфоліо учня/учениці з основ здоров’я.

Укладання портфоліо допоможе вчителю:

– розкрити індивідуальні можливості учнів;

– стежити виконання домашніх завдань за певний проміжок часу;

– здійснювати зворотний зв’язок між учнями, батьками, учителем.

Портфоліо — зібрання особистих досягнень, звіт учня/учениці, куди можуть входити виконані домашні завдання, проекти, творчі роботи.

Портфоліо дозволить учневі/учениці розвинути здатність самостійної оцінки своїх досягнень, підвищить самомотивацію, дозволить досягти кращих результатів в процесі здобуття освіти, прищепить навички планування і постановки цілей, допоможе педагогам побачити приховані здібності учня, що необхідно для подальшого їх розвитку та формування здорового способу життя.

Як виглядає портфоліо учня з основ здоров’я?

В першу чергу воно має бути яскравим, творчо оформленим, можливо пов’язане з улюбленими героями, в ньому можуть розміщуватися малюнки, наклейки, фото, тобто усе, що захоче учень/учениця. Головною умовою цього є відображення ведення здорового способу життя.

Які сторінки можна включити до портфоліо?

  • На титульному листі має знаходитись фотографія або малюнок «власника» портфоліо, супроводжувана прізвищем, ім’ям, по батькові.
  • На сторінках «Мої досягнення» записуються усі результати досягнень за визначений період. Тут можна записати 1-5 досягнень за день стосовно здорового способу життя.
  • Тематичні сторінки мають бути заповнені виконаними домашніми завданнями до теми.
  • На сторінках «Моя творчість» можна розміщувати усе, на що вистачить фантазії.
No Comments

Post A Comment